|
Konspekt dziennego ośrodka pracy
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2921 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
KONSPEKT DZIENNEGO OŚRODKA PRACY
Data:15.03.2004 r. Nauczyciel: Edyta Szomko Klasa 1: kształcenie zintegrowane.
TREŚCI: środowisko społ.-przyr., język polski ,plastyka , matematyka.
CZAS: 4 godziny dydaktyczne
TEMAT OŚRODKA DZIENNEGO: Wiosenne kwiaty.
CELE LEKCJI:
Po zajęciach uczeń powinien:
WIEDZIEĆ |
UMIEĆ |
Zapamiętać(znać): |
Rozumieć: |
1 wiosenne kwiaty : krokusy, przebiśniegi , fiołki , stokrotki , sasanki.
2.treść tekstu z podręcznika str. 52.
3.nazwy kolorów: biały, zielony, fioletowy. |
1.że kwiaty są zwiastunem nowej pory roku – wiosny.
2.czytany tekst ze str. 52. |
1.nazwać wiosenne kwiaty.
2.rozpoznać i rozróżnić : krokusy , przebiśniegi , fiołki , stokrotki , sasanki .
3.przeczytać tekst ze str.52.
4.odpowiadać na pytania z ćwiczeń str. 128.
5.przeliczać doniczki z kwiatami wiosennymi w zakresie 5.
6. prawidłowo pokolorować konturowy obrazek wiosennych kwiatów ze str.128 z prawidłowym doborem kolorów zielonego , fioletowego i białego. |
OCENIE PODLEGAĆ BĘDZIE : znajomość nazw wiosennych kwiatów , efekty pracy ucznia na zajęciach (ocena słowna), aktywność w czasie zajęć – ocena symboliczna w postaci naklejek przedstawiających krokusy.
Kryteria oceniania(wymagania)
Znajomość nazw wiosennych kwiatów.
Konieczne |
Podstawowe |
Rozszerzające |
Dopełniające |
Wykraczające |
Umie wymienić nazwy dwóch wiosennych kwiatów. |
Umie wymienić nazwy trzech wiosennych kwiatów. |
Umie wymienić nazwy czterech wiosennych kwiatów. |
Umie wymienić nazwy pięciu wiosennych kwiatów. |
Umie wymienić inne wiosenne kwiaty nie omawiane na lekcji. |
PLAN ZAJĘĆ
Etap |
Planowane aktywności |
Uwagi metodyczne |
Czas |
Zajęcia
wstępne |
- Powitanie.
- Sprawdzenie listy obecności (dołączenie obrazka do zdjęcia).
- Przeliczenie dzieci obecnych i nieobecnych.
- Przeliczenie chłopców i dziewczynek.
- Obserwacja pogody przez okno.
- Zaznaczenie pogody na kalendarzu.
- Utrwalenie nazw pór roku.
- Kolorowanie obrazka odpowiadającego pogodzie i wklejenie go do zeszytu.
- Przedstawienie systemu oceniania (naklejki przedstawiające krokusy).
|
Formy: zbiorowa
Metody: obserwacja
pogadanka
zajęcia praktyczne
Pomoce:- lista obecności
- kalendarz pogody
- etykiety do oznaczania
pogody
- obrazki pogody do kolo-
rowania
- kredki ,flamastry.
Uwagi: piosenka na powitanie
|
45
min. |
Określenie
tematu |
- Oglądanie wiosennych kwiatów (krokusów , przebiśniegów, fiołków, stokrotek, sasanek) rosnących w 5 doniczkach.
- Sformułowanie tematu i zapisanie go na tablicy.
- Wklejenie tematu do zeszytu , poprawienie po śladzie lub zapisanie samodzielne.
- Uświadomienie dzieciom ,że pierwsze kwiaty pojawiają się wiosną..
|
F: praca zbiorowa
praca jednostkowa
M: pokaz
pogadanka
P: wiosenne kwiaty w
doniczkach.
kartki z tematem
U: praca w zależności od
możliwości ucznia |
20
min. |
Praca poznawcza |
- Oglądanie wiosennych kwiatów , obserwacja dowolna.
- Omówienie wyglądu wiosennych kwiatów, obserwacja kierowana.
- Omówienie wyglądu pięciu gatunków wiosennych kwiatów w porównaniu z ilustracjami w książce.
- Przeliczanie doniczek z kwiatami w zakresie 5.
- Wskazanie , że krokusy, fiołki i sasanki mają kolor fioletowy, a stokrotki i przebiśniegi biały.
- Wyszukiwanie kolorów białego i fioletowego w otoczeniu.
- Określenie, że liście są koloru zielonego.
- Wyszukiwanie w otoczeniu przedmiotów w kolorze zielonym.
- Nazywanie przez poszczególnych uczniów wiosennych kwiatów znajdujących się w doniczkach.
- Odczytywanie globalne wyrazów: fiołki, przebiśniegi, stokrotki, sasanki, krokusy.
- Odczytanie tekstu z książki str.52 dotyczącego wiosennych kwiatów.
- Wykonanie ćwiczenia ze str.128
- Zabawa ruchowa “ Kwiaty rosną”.
- Ocena bieżąca wykonanego zadania(ocena symboliczna).
|
F: praca zbiorowa
praca jednostkowa
M: pokaz
obserwacja
praca z tekstem
P: wiosenne kwiaty w
doniczkach
książka str. 52
ćwiczenia ze str. 128
naklejki przedstawiające
krokusy
U: dzieci odpowiadają na
pytania dotyczące
wiosennych kwiatów .
Nagradzanie naklejkami
prawidłowych odpowiedzi
na pytania(naklejanie ich w
zeszycie). |
60
min. |
Podsumowanie wiadomości |
- Przypomnienie uczniom o czym mówiliśmy podczas lekcji.
- Przypomnienie nazw wiosennych kwiatów.
- Przypomnienie, że kwiaty zaczynają kwitnąć wiosną.
- Dokonanie oceny znajomości nazw wiosennych kwiatów przez poszczególnych uczniów wg. ustalonych kryteriów.
|
F: zbiorowa
M: pogadanka
U: wybrani uczniowie nazywają poszczególne kwiaty i odpowiadają na pytania. |
25
min. |
Ekpresja |
- Pokolorowanie obrazka z ćwiczeń przedstawiającego wiosenne kwiaty
ze str.128 z prawidłowym doborem
kolorów fioletowego, białego i zielonego.
- Ocena bieżąca prac plastycznych.(ocena symboliczna).
|
F: jednostkowa
M: zajęcia praktyczne
P: kredki, flamastry
ćwiczenia str. 128
naklejki z krokusami na
nagrody
U: naklejanie naklejek za prawidłowe pokolorowanie obrazka |
20
min. |
Zaj. końcowe |
- Uporządkowanie klasy.
- Podsumowanie i ocena aktywności uczniów podczas lekcji.
|
F: praca zbiorowa
M: pogadanka |
10
min. |
Opracowanie: Edyta Szomko
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|